Dlaczego warto medytować?

0
172

Medytacja tworzy bezpieczne połączenie między światem wewnętrznym i zewnętrznym. Budzi ciało i wpływa pozytywnie na wszystkie świadome oraz podświadome warstwy umysłu. Dlatego warto zaopatrzyć się w maty do medytacji?

Jakie korzyści płyną z medytacji?

Medytacja życzliwości lub współczucia wyzwala połączenia neuronowe z miejscami mózgu, które regulują pozytywnie emocje. Kształtuje w nas empatię i życzliwość. Głęboki stan przepływu, który wywołuje medytacja, buduje więź społeczną. Stajemy się bardziej uważni na potrzeby innych ludzi. Badacze zgadzają się również, że utrzymanie praktyki medytacyjnej w ramach codziennej rutyny zdecydowanie zwiększa szansę na sukces. Ułatwia rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji. Ćwiczenia na matach do medytacji mogą więc przynieść pozytywną zmianę w Twoim życiu zawodowym. Warto też podkreślić, że są naturalnym stabilizatorem stresu, czyli reakcji organizmu na nieprzewidziane przeciwności losu. Ćwicząc na matach do medytacji, wspaniale się wyciszysz.

Medytacja wpływa również pozytywnie na samopoczucie i życie emocjonalne. Poprawia wizerunek własny  i poczucie własnej wartości. Warto więc poszukać odpowiedniej maty do medytacji. Wyostrzysz umysł. Uświadomisz sobie myśli, które kierują obecnie Twoimi emocjami i działaniami. Regularna medytacja zmniejsza ryzyko depresji i huśtawki nastrojów.

Jak medytować?

W medytacji uważności skupiasz się na oddechu. Jeśli Twój umysł chce zająć się czymś innym, znów koncentrujesz się na wdechu i wydechu. Ćwicząc w ten sposób na uczysz się, jak powrócić do teraźniejszości i pozostać w niej. W ten sposób zakotwiczysz się w niej tu i teraz, bez osądu. Idea uważności wydaje się prosta. Wymaga cierpliwości, trochę życzliwości dla siebie i wygodnej maty do medytacji.

Pierwszą rzeczą, którą tutaj robimy, to dążenie do uważności. Nie jest to jakiś proces, który w magiczny sposób usunie z Twojego umysłu niezliczone i niekończące się myśli. Po prostu skupiasz się na oddechu. Usiądź wygodnie na macie do medytacji. Skoncentruj się tylko i wyłącznie na naturalnym wdechu i wydechu. Znajdź ciche i spokojne miejsce. Jeśli jesteś początkujący, zacznij od 5 do 10 minut. Zwróć uwagę na swoje ciało. Możesz usiąść po turecku albo klęczeć. Decyzja należy do Ciebie. Upewnij się tylko, że znalazłeś stabilną pozycję. W przeciwnym razie będzie Cię rozpraszać. Pamiętaj, że Twoim celem nie jest angażowanie się w myśli, ani ich ocenianie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here