Dziesięć przykazań zdrowego żywienia

Dziesięć przykazań zdrowego żywienia

Czy nie marzyłaś kiedykolwiek, by dzieci rodziły się z załączoną instrukcją obsługi? Szybko okazuje się, że bycie rodzicem jest jak praca, w której bez przerwy musisz chodzić na szkolenia. (A kiedy wreszcie wydaje ci się, że wiesz już, na czym to polega, wszystko nagle się zmienia!) Na szczęście, możesz zdobyć wiedzę, która pomoże ci stawić czoło wyzwaniom stojącym przed rodzicami.
Poniższe przykazania są kluczowe w kształtowaniu zdrowych nawyków żywieniowych naszych dzieci.

  • Nie próbuj „przekupywać” dziecka ani w inny sposób zmusząc go do jedzenia.
  • Zadbaj o przyjemną atmosferę w trakcie posiłków.
  • Zachęcaj dziecko do pomocy w planowaniu i przygotowywaniu posiłków oraz w sprzątaniu.
  • Wycofaj się, jeśli czas posiłku staje się okazją do próby sił.
  • Nie martw się, jeśli twoje dziecko dzień po dniu chce jeść to samo. Ten okres minie z biegiem czasu.
  • Zaakceptuj fakt, że twoje dziecko ma własną osobowość i dlatego może nie lubić pewnych pokarmów (a nawet wielu!).
  • Nie poddawaj się i ciągle podsuwaj dziecku nowe potrawy. Powinnaś wiedzieć, że czasami potrzeba aż 10 prób, by przekonało się do czegoś nowego.
  • Przestrzegaj następującego podziału obowiązków: jako rodzic jesteś odpowiedzialny za to, kiedy i co jecie. Twoje dziecko jest odpowiedzialne za to, ile (jeśli w ogóle) je.
Share Button

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress