Co jeść na kolację?

0
215

Kolacja jest posiłkiem, który kończy nasz dzień z tego też względu nie powinna być ona zbyt ciężka i syta, ważny jest także czas jej spożycia, który dostosowany musi być do naszych indywidualnych potrzeb. Są wśród nas również i takie osoby, które świadomie rezygnują z jedzenia ostatniego posiłku na rzecz idealnej i szczupłej figury. Zastanawiasz się czy od kolacji przybywa dodatkowych kilogramów i centymetrów w talii czy może jest wręcz przeciwnie? Dzisiaj postaramy się odpowiedzieć właśnie na to pytanie, dodatkowo podpowiemy Ci jakie produkty możesz wykorzystać do przygotowania lekkiej i zdrowej kolacji dla siebie oraz swojej rodziny.

Kolacja – jeść czy nie jeść?

Zanim podpowiemy Ci co jeść na kolację, skupimy się na tym czy w ogóle warto i trzeba ją spożywać. Opinie na temat tego czy kolację można na stałe wykluczyć z jadłospisu są podzielone. Są tacy specjaliści, którzy uważają, że pominięcie jednego z podstawowych posiłków zaburza prawidłową pracę całego organizmu a w szczególności układu pokarmowego co odbija się na rozregulowaniu procesów przemiany materii. Druga grupa dietetyków jest przekonana, że nie jedzenie kolacji przekłada się korzystnie na naszą wagę. Kto ma rację? W tym wypadku wszystko tak naprawdę zależy od nas samych, naszego sposobu życia i odżywiania się. Każdy organizm jest inny, ma inne potrzeby i zupełnie inaczej reaguje na eksperymentowanie z dietami.

Podstawowe zasady odżywiania się nakazują by w celu zdrowego tryby życia spożywać co najmniej pięć posiłków dziennie o stałych porach, zaczynając od śniadania a kończąc właśnie na kolacji. Kolacja podobnie jak śniadanie powinna być lekkostrawna i pełnowartościowa, pierwszy posiłek należy spożywać do godziny lub dwóch po przebudzeniu a ostatni najlepiej na 2-3 godziny przed pójściem spać.

Kolacja – lekka i pożywna

Znudziły Ci się ciągłe jedzenie kanapek z wędliną i żółtym serem? Kolacja wcale nie musi kojarzyć się tylko i wyłącznie z kanapkami! Co powiesz na ryż lub makaron z warzywami bądź pieczoną rybę? Tak, to co wydawać by się mogło przepisem na idealny obiad można wykorzystać jako pomysł na kolację, ważne tylko by się trzymać dwóch zasad – ma być lekko i pożywnie (nie więcej niż 250-300 kcal).

Kolacja powinna być na tyle lekka by układ pokarmowy mógł ją spokojnie przetrawić ale na tyle syta by za kilka godzin czy nawet w nocy nie zachciało Ci się z powrotem jeść. Najlepszym rozwiązaniem będzie wybór produktów bogatych w białko (ryby, chude mięso) oraz witaminy (warzywa, pieczywo pełnoziarniste). Ograniczyć natomiast należy spożycie węglowodanów, w końcu przed pójściem spać nie musisz uzupełniać zapasów energii.
Co jeść na kolację?
Co zatem zjeść na kolację? Wiele smacznych i zdrowych przepisów znajdziesz np. na blogach kulinarnych a także na naszej stronie. Jeżeli chodzi o posiłek na ciepło to tutaj polecamy pieczone warzywa z kurczakiem bądź łososiem, do tego dodać można niewielką porcję brązowego ryżu lub kaszy. Oprócz tego na talerzu może znaleźć się także warzywna sałatka, gotowany brokuł lub tradycyjna owsianka!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here