Dieta ketogeniczna – co jeść?

0
205

Dieta ketogenna czy też ketogeniczna cieszy się coraz większą popularnością wśród młodych kobiet, które postanowiły rozpocząć walkę z nadprogramowymi kilogramami. Celem tej diety podobnie z resztą jak każdej innej jest utrata wagi, tym co wyróżnia ją od innych diet to sposób odżywiania się. Będąc na diecie ketogenicznej należy jeść zdecydowanie więcej produktów tłuszczowych a mniej węglowodanowych. Jakie są podstawowe zasady tej diety? Jakie produkty zatem należy włączyć w codzienny jadłospis?

Jakie osoby powinny przejść na dietę ketogeniczną? Czy dieta ketogeniczna jest bezpieczna dla zdrowia?

Zastanawiasz się czy jesteś odpowiednią kandydatką do przejścia na dietę ketogeniczną? Otóż dieta ta stworzona została z myślą o wszystkich tych osobach, które chcą zrzucić dodatkowe kilogramy ale nie tylko. Na taki tryb odżywiania zdecydować powinny się również osoby zmagające się m.in. z cukrzycą, padaczką, nadciśnieniem i niektórymi chorobami nowotworowymi. Dlaczego? Głównym założeniem diety ketogennej jest ograniczenie ilości spożywanych węglowodanów (cukrów) na rzecz zwiększenia ilości przyjmowanych tłuszczów. W tym wypadku można śmiało stwierdzić, że przy pomocy tłuszczu spalamy tkankę tłuszczową. Zgodnie z zasadami obecność tłuszczy w diecie keto powinna wynosić – 90%, węglowodanów – 2% a białek – 8%.

W przypadku tradycyjnej diety organizm czerpie energię dostarczaną przez węglowodany, kiedy ilość spożywanych cukrów spada, szuka on wtedy innego zasobu energii do wykorzystania. W ten sposób właśnie rozpoczyna się proces spalania tłuszczy (lipoliza), powstają ciała ketonowe, które od tej pory zamiast glukozy są głównym źródłem energii.

Czy dieta jest bezpieczna? Jeżeli nie ma żadnych przeciwwskazań do jej zastosowania oraz ściśle przestrzegane są jej zasady to nie ma powodów do obaw. Dieta ketogeniczna to jedna z najbezpieczniejszych metod odchudzania się pod warunkiem, że nasz codzienny jadłospis zostanie przygotowany w taki sposób by organizm otrzymał odpowiednią dzienną dawkę wymaganych substancji odżywczych. O tym jakie produkty należy włączyć w codzienne menu będąc na diecie ketogenicznej opowiemy Ci już za chwilę.

Dieta ketogeniczna – co jeść?

Co jeść na diecie ketogenicznej?

W przypadku diety ketogenicznej należy spożywać od trzech do czterech posiłków dziennie. Zastosowanie tej diety wymaga od nas dużego zaangażowania – od tej pory waga kuchenna i notatnik staną się Twoimi najlepszymi przyjaciółmi. Produkty będące składnikami jednego posiłku muszą być dokładnie wyważone tak by pod żadnym pozorem nie przekroczona została ilość spożywanych węglowodanów, co z kolei mogłoby zaburzyć produkcję ciał ketonowych.

Dieta ketogenna bogata jest w takie produkty jak: oliwa z oliwek, boczek, olej lniany, siemię lniane, awokado, nasiona chia, jajka, mięso wołowe oraz wieprzowe, tłuste mleko oraz przetwory mleczne, golonka, smalec, orzechy. Jak widać produkty te charakteryzują się wysoką zawartością tłuszczu, jednak pamiętać należy również o warzywach, które nie tylko dostarczą organizmowi witamin ale przy okazji go nawodnią: szpinak, pomidory, zielone ogórki, papryka oraz brokuły.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here