Co może jeść matka karmiąca?

0
151

Sposób odżywiania się świeżo upieczonej mamy jest niezwykle ważny. To co jesz ma ogromny wpływ nie tylko na ilość pokarmu ale przede wszystkim jego jakość co z kolei przekłada się na zdrowie Twojego maluszka. Chcesz wiedzieć co należy jeść i w jaki sposób się odżywiać karmiąc piersią? Poniżej znajdziesz kilka niezwykle cennych informacji, które ułatwią Ci zaplanowanie codziennego jadłospisu – zapraszamy dalej!

Odżywiaj się zdrowo nie tylko przed porodem!

To niezwykle istotna kwestia, kobiety, które dowiadują się, że wkrótce zostaną mamami zazwyczaj zaczynają lepiej dbać o siebie poprzez zmianę dotychczasowej diety. Pamiętaj by dobrych nawyków żywieniowych przestrzegać także później – po porodzie w okresie laktacji i karmienia piersią. Dlaczego? Jedząc dostarczasz swojemu organizmowi substancji odżywczych, które ten wykorzystuje do prawidłowego funkcjonowania, w tym także produkcji pokarmu dla Twojego dziecka. To właśnie poprzez mleko matki maluch otrzymuje dzienną dawkę witamin i minerałów, które wspierają jego rozwój. Im mniej wartościowe posiłki spożywasz tym mniej cennych substancji otrzyma Twoje dziecko.

W okresie karmienia piersią kobiety zazwyczaj jedzą więcej niż w okresie ciąży co przekłada się na ilość wytwarzanego pokarmu. Pamiętaj by w żadnym wypadku nie stosować żadnych restrykcyjnych diet oraz głodówek, odżywiaj się zdrowo – nadprogramowe kalorie spalisz opiekując się maluchem i nim się obejrzysz Twoja waga wróci do normy.

Co może jeść matka karmiąca?

Co jeść a czego unikać w okresie laktacji i karmienia piersią?

Zanim skupimy się na konkretnych produktach, które warto jest włączyć w codzienny jadłospis, zajmiemy się omówieniem podstawowych zasad zdrowego odżywiania się. Matki karmiące w sposób naturalny powinny spożywać co najmniej sześć pełnowartościowych posiłków dziennie.
Jeść należy o regularnych odstępach czasowych o stałych porach, dodatkowo warto także stosować się zasady – „jedz mniej a częściej”, dzięki temu ustabilizuje się proces przemiany materii co zapobiegnie odkładaniu się tkanki tłuszczowej.

W diecie matki karmiącej piersią nie może zabraknąć bawarki, która już od lat słynie ze swoich cudownych właściwości pobudzających laktację. Codzienne menu oparte powinno być w dużej mierze na żywności ekologicznej lub jak najmniej przetworzonej, pozbawionej substancji konserwujących. Warzywa i owoce staraj się kupować na targach ekologicznych, bowiem tylko takie produkty nie zawierają w sobie szkodliwych pestycydów i metali ciężkich.

Kupuj pełnoziarniste pieczywo oraz makarony, jedz brązowy ryż oraz ziemniaki – produkty te zawierają dużą ilość witamin z grupy B oraz związków mineralnych takich jak żelazo i magnez.

Co najmniej raz w tygodniu jedz ryby, zawarty w nich kwas Omega-3 pozytywnie wpływa nie tylko na prawidłowe widzenie ale i inteligencję małych dzieci, z kolei zawarty w nabiale (mleku, jogurtach, kefirze, twarożkach) wapń oraz fosfor zadbają o prawidłowy rozwój układu kostnego Twojego dziecka a także o jego ząbki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here