Organizacja pracy idealnej pani domu

0
580

Każda pani domu robi codzienne porządki w mieszkaniu według własnego systemu, kładąc nacisk na najważniejsze dla niej czynności. Natomiast łzw. generalne porządki wymagają starannego ustalenia strategii działania, aby nie słały się zmorą nie tylko dla umęczonej gospodyni, ale i domowników. Dlatego wybierajmy raczej dzień, w którym reszta rodziny jest nieobecna. Wprawdzie ze względów wychowawczych powinno się do prac domowych włączyć wszystkich, ale poza robotami ciężkimi, jak np. przesuwanie mebli, froterowanie, czyszczenie sufitów — co potrafi wykonać mąż czy syn — reszta spada praktycznie na barki kobiety. A wtedy — im mniej osób kręci się po mieszkaniu, tym praca przebiega sprawniej i szybciej. Kiedy najgorsze mamy już za sobą, dla pozostałych domowników przeznaczymy mniej odpowiedzialne i skomplikowane prace. Jeszcze jedna uwaga. Jeśli jesteśmy ograniczone czasem, jeśli porządki robimy same, a siły nam nie dopisują — nie starajmy się wykonać wszystkiego jednego dnia. Lepiej zrobić mniej, ale starannie i dokładnie.

 

Nieobojętny jest strój, w jakim przystępujemy do działania. Włosy zakrywamy cienką, kretonową chusteczką (pod nylonową głowa się poci). Twarz pokrywamy tłustym kremem, który zabezpieczy skórę przed kurzem, na rękach — bawełniane rękawiczki (dłonie uprzednio nasmarowane silikonowym kremem, paznokcie zabezpieczone mydłem); na nogach — wygodne pantofle na płaskim obcasie (np. stare tenisówki), pozwalające swobodnie wchodzić na drabinkę czy parapet bez obawy pośliźnięcia się i stracenia równowagi. Obszerny fartuch z kieszeniami czy długa bluza i stare, wygodne spodnie — oto nasz strój na tego rodzaju „okazje”. Nie musi to być zbieranina szaroburych staroci. Kolorowe, bawełniane wdzianko i barwna chusteczka zapewnią nam lepsze samopoczucie  w tym trudnym dniu.
Jeśli chciałabyś mieć czysty i dobrze zorganizowany dom w pierwszej kolejności musisz pozbyć się z domu rupieci. W domu jest miejsce tylko na rzeczy piękne i potrzebne.

Co można zaliczyć do rupieci:

  • wszystkie rzeczy zepsute, których nie masz zamieru naprawić
  • rzeczy które Ci się nie podobają
  • rzeczy których nie nosisz lub nie używasz
  • niechciane prezenty

A co rupieciem nie jest:

  • wszystko czego regularnie używasz
  • wszystko co piękne
  • wszystko z czym łączą się piękne wspomnienia

Nim zaczniesz wielkie odgracanie zaplanuj tyle pracy ile jesteś w stanie wykonać jednorazowo (jeden pokój, jedna szuflada czy jedna szafa). Dobrze jest zacząć od bałaganu który najbardziej rzuca się w oczy (np porozrzucane gazety, ubrania).

Perfekcyjna pani domu Anthea Turner radzi: zanim zaczniesz odgracanie przygotuj 4 duże worki na śmieci:

  • Na sprzedaż
  • Dla potrzebujących
  • Do odzysku
  • Do kosza

Niepotrzebne rzeczy które masz zamiar wyrzucić od razu wkładaj do odpowiedniego worka. Unikniesz w ten sposób segregowania strerty śmieci z podłogi. Dobrze zorganizować sobie papierową torbę na dokumenty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here