Co jeść w ciąży?

0
217

Kilka dni temu dowiedziałaś się, że po raz pierwszy zostaniesz mamą? Oprócz wizyty u lekarza i kompletowania wyprawki przygotowania należy rozpocząć od zmiany dotychczasowych nawyków żywieniowych. Teraz jesteś odpowiedzialna nie tylko za swoje zdrowie ale również i za zdrowie swojej nienarodzonej pociechy. Jeżeli chcesz by płód rozwijał się prawidłowo to musisz zwrócić większą uwagę na to co jesz. Posiłki powinny być pełnowartościowe, bogate w witaminy i substancje mineralne. O tym na jakie produkty warto zwrócić uwagę opowiemy Ci już za chwilę.

Odżywianie w okresie ciąży

Zwykło się mówić, że kobieta spodziewająca się dziecka powinna jeść za dwoje co nie do końca jest prawdą. Owszem w tym czasie znacznie zwiększa się apetyt oraz chęć na niezdrowe przekąski to jednak warto baczniej przyjrzeć się temu co kupujemy. Wbrew ogólnie panującej opinii będąc w ciąży nie musisz jeść znacznie więcej, wystarczy, że zadbasz o to by posiłki były pełnowartościowe.
Musisz wiedzieć, że w przeciągu tych cudownych dziewięciu miesięcy Twoja waga wzrośnie o 10-12 kg, a każdego kolejnego miesiąca zwiększać się będzie dzienne zapotrzebowanie na jedzenie, ok. 300 kcal.

Jeżeli chodzi o podstawowe zasady prawidłowego sposobu odżywiania się to są one takie same jak w przypadku każdej innej kobiety. Należy spożywać co najmniej pięć posiłków dziennie o regularnych porach. Menu bogate powinno być w dużą ilość świeżych warzyw i owoców, oprócz tego w diecie kobiety ciężarnej nie może zabraknąć produktów pełnoziarnistych oraz zbożowych. Dobrym pomysłem jest zaopatrywanie się w sklepach ekologicznych, ze zdrową nieprzetworzoną żywnością.
Ciężarne unikać muszą używek takich jak kawa, papierosy oraz alkohol, ograniczyć powinny spożywanie produktów bogatych w tłuszcze zwierzęce oraz cukry.

Jakich produktów należy jeść więcej?

Zaczniemy od tego czym w okresie ciąży zajadały się nasze babcie – od źródła żelaza czyli wątróbki. Tak, to prawda, jest ona bogata w ten drogocenną substancję odpowiadającą za prawidłową ilość hemoglobiny we krwi, dodatkowo wątróbka zawiera witaminę A oraz białko.
Jeżeli chodzi o mięsa to tutaj zaleca się spożywanie głównie wołowiny, która podobnie jak wątróbka bogata jest w łatwo przyswajalne żelazo. Oprócz czerwonego mięsa można sięgać również po mięso z kurczaka lub indyka będących źródłem białka.
W przypadku ryb najlepszym wyborem będzie pieczony lub gotowany łosoś bogaty w wapń, który odpowiada za prawidłowy rozwój układu kostnego. Pamiętaj by w tym okresie nie spożywać sushi, surowe ryby mogą być szkodliwe dla zdrowia rozwijającego się płodu.

Co jeść w ciąży?
Dieta ciężarnej bogata powinna być w składniki zawierające kwas foliowy, jest on niezwykle ważny ponieważ dostarczanie odpowiedniej dziennej dawki zapobiega przedwczesnym porodom oraz chorobom układu nerwowego. Kwas foliowy znajdziesz przede wszystkim w orzeszkach ziemnych, szpinaku, awokado oraz szparagach. Oprócz tego należy spożywać więcej produktów bogatych w magnez np. brązowy ryż, migdały i suszone morele.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here