Zaparcia – co jeść?

0
146

Cierpisz z powodu przewlekłych zaparć? Pomimo przyjmowania leków przeczyszczających problem cały czas powraca? W przypadku problemów z wypróżnianiem się najskuteczniejszą metodą na złagodzenie nieprzyjemnych dolegliwości jest zmiana trybu życia oraz złych nawyków żywieniowych, bowiem to właśnie nieodpowiednia dieta jest jedną z najczęstszych przyczyn powstawania zaparć. Chcesz wiedzieć jakie produkty umieścić w codziennym jadłospisie by pozbyć się problemu? Odpowiedź na to pytanie znajduje się poniżej, skorzystaj z naszych wskazówek a zobaczysz jak właściwa dieta wpłynie na poprawę Twojego samopoczucia i zdrowia.

Czym są zaparcia? Poznaj najczęstsze przyczyny zaparć.

Zaparcia bądź też zatwardzenie są dosyć powszechnym problemem naszego społeczeństwa. Schorzenie to dotyczy sfery układu pokarmowego i prościej mówiąc wskazuje na problemy z regularnym wypróżnianiem się. Zdrowy człowiek wypróżniać powinien się co najmniej raz dziennie, jeżeli toaletę odwiedzasz co trzeci dzień to prawdopodobnie masz problem z przewlekłymi zaparciami. Choć wydawać by się mogło, że zatwardzenie jest nie groźną dolegliwością, której leczenie można bagatelizować niestety wcale tak nie jest. Zaparcia po kilku latach mogą stać się przyczyną hemoroidów a nawet chorób nowotworowych.

Jaka jest przyczyna zatwardzenia? Zaczniemy od tej najczęściej występującej, czyli niewłaściwej diety. Sposób odżywiania się i to co jemy na codzień ma ogromny wpływ na nasze zdrowie. Nieregularne spożywanie żywności wysoko przetworzonej bogatej w węglowodany i cukry sprzyja powstawaniu zaparć. Odpowiednia dieta powinna być bogata przede wszystkim w błonnik, który w naturalny sposób oczyszcza przewód pokarmowy – jest niczym miotełka, która po drodze zbiera to co niepotrzebne by jelita mogły prawidłowo pracować.

Zaparcia mogą być także wynikiem siedzącego trybu życia, nadmiernego stresu, schorzenia i choroby układu trawiennego, przyjmowanie niektórych środków farmakologicznych, niedoczynność tarczycy oraz cukrzyca.

Zaparcia - co jeść?

Dieta na zaparcia – co jeść a czego unikać?

Zaparcia można leczyć specyfikami o działaniu przeczyszczającym, jednak najlepszym i najzdrowszym rozwiązaniem jest włączenie do codziennego jadłospisu produktów bogatych w błonnik. Znajdziesz go przede wszystkim w produktach zbożowych, świeżych owocach i warzywach. W Twoim menu znaleźć powinny się m.in.: kasza jęczmienna, kasza gryczana, brązowy ryż, pieczywo żytnie, płatki śniadaniowe żytnie, nasiona roślin strączkowych, orzechy, suszone owoce (szczególnie suszone śliwki), maliny, porzeczki, jeżyny, chrzan, bób, fasola biała itp.

Oprócz tego wskazane jest spożywanie fermentowanych produktów mlecznych – maślanki, kefiru, zsiadłego mleka itp.
Posiłki należy spożywać bez pośpiechu, o stałych porach i najlepiej w niewielkich ilościach.

Ważne jest także nawodnienie organizmu, pamiętaj by każdego dnia wypijać co najmniej dwa litry wody mineralnej, odstaw gazowane napoje słodzące, napoje energetyczne oraz kawę, prócz wody popijać możesz herbatki ziołowe wspomagające trawienie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here