Praca w Specjalisty ds. Obsługi Klienta

0
321

Doskonale posługujesz się językiem obcym? Szukasz stałego zatrudnienia w renomowanej firmie? Uwielbiasz pracę z ludźmi? Jeśli trzy razy odpowiedziałeś TAK, całkiem możliwe, że świetnie odnajdziesz się w roli Specjalisty ds. Obsługi Klienta.

Specjalista ds. Obsługi Klienta jest często pierwszym stanowiskiem, które podejmują osoby z zaawansowaną znajomością języka obcego. Duże firmy, wychodząc ze swoimi produktami na nowe międzynarodowe rynki, poszukują absolwentów filologii, lingwistyki oraz osób, które wychowały się za granicą i doskonale orientują się w kulturze kraju.

Biuro Obsługi Klienta jest filarem funkcjonowania każdej dużej korporacji. To tutaj pracują osoby, które są odpowiedzialne za pierwszy kontakt z klientem i to tutaj trafiają wszystkie zapytania i skargi na wadliwy produkt. W myśl zasady „klient nasz pan” sukces firmy zależy od sposobu, w jaki traktuje się problematycznych klientów, a wysoka jakość obsługi jest często podawana jako najważniejsza cecha dobrej firmy.

Co należy do obowiązków Specjalisty ds. Obsługi Klienta?

Pracownicy w Biurze Obsługi Klienta nieprzerwanie odbierają setki maili i telefonów. Ich podstawowym obowiązkiem jest dobra obsługa każdego klienta – odpowiadają na wszelkie zapytania, tłumaczą opóźnienia w dostawie i przyjmują produkty do reklamacji. Do kluczowych narzędzi pracy zalicza się komputer (pakiet Microsoft Office i elektroniczną skrzynkę pocztową) oraz telefon. Pracownicy analizują powtarzające się problemy, a ich cenne wnioski i raporty mogą wpłynąć na poprawę funkcjonowania całej firmy.

Praca „opiekuna klienta” jest narażona na duży stres. Wiele korporacji nakłada na pracowników normy efektywności, z których są skrupulatnie rozliczani. Należą do nich m.in. dzienna ilość przeprowadzonych rozmów lub maili, na które powinno się odpisać. Zagrożenia mogą pojawić się również po stronie klienta. Rozgoryczeni nabywcy często rozładowują swoją złość na pracownikach obsługi klienta.

Jakiej stawki można oczekiwać na stanowisku Specjalisty ds. Obsługi Klienta?

Specjalista ds. Obsługi Klienta może liczyć na atrakcyjną pensję i system premiowy. Oferowana stawka zależy od lokalizacji firmy, stażu pracy oraz znajomości języka obcego. Osoby, które znają nietypowy język obcy, np. szwedzki czy norweski, mogą oczekiwać wyższej płacy.

Przeciętne zarobki na tym stanowisku oscylują w granicach 3-5 tys. zł brutto. Najlepiej opłacani są specjaliści z niszowym językiem obcym, np. fińskim, hebrajskim bądź węgierskim. Ich stawka może być wyższa nawet o 2 tys. zł brutto.

Gdzie szukać pracy z językiem obcym?

Osoby, które lubią pracować z ludźmi i znają języki obce bez trudu znajdą zatrudnienie w międzynarodowej firmie. Najwięcej dużych korporacji ma swoją siedzibę w największych polskich miastach – w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku. Bardziej specjalistyczne ośrodki znajdują się na Śląsku i w okolicach Rzeszowa (Dolina Lotnicza). W związku z tym, że coraz więcej firm rozpoczyna swoją ekspansję na międzynarodowe rynki, przybywa również ofert pracy. Znajdziesz je w wyszukiwarkach i agregatach ofert, np. na Amundio.pl.

Dobra znajomość języka obcego może stać się przepustką na międzynarodowy rynek pracy. Doskonale posługując się językiem hiszpańskim, możesz znaleźć pracę na Półwyspie Iberyjskim a  z francuskim – poszukać zatrudnienia we Francji, Szwajcarii lub Belgii. Z drugiej strony, wiele zagranicznych firm poszukuje Specjalistów ds. Obsługi Klienta z językiem polskim. Wyzwaniem wydaje się jedynie znalezienie odpowiedniej oferty pracy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here