Ból żołądka – co jeść?

0
553

Doskwierają Ci częste bóle żołądka? Nie wiesz co może być przyczyną nawracających dolegliwości – ukryta choroba a może zła dieta? Dzisiaj skupimy się zdecydowanie bardziej na opcji prawdopodobnie odpowiedzialnej za występujące bóle żołądka, czyli niewłaściwej diecie. To co jemy i jak jemy ma ogromny wpływ na funkcjonowanie nie tylko układu pokarmowego ale i całego organizmu. Poniżej znajdziesz kilka praktycznych wskazówek, które pomogą Ci w przyszłości lepiej zadbać o swoje zdrowie. Skorzystaj z nich a sama się przekonasz, że bóle żołądka znikną na dobre!

Jakie są najczęstsze przyczyny bólu żołądka?

Niestety na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ból żołądka wywołany może być infekcją, nadmiernym stresem, chorobą wrzodową lub nowotworową. Najczęściej jednak za przykre dolegliwości odpowiada zła dieta i pokarmy, które spożywamy na co dzień – ociekające tłuszczem ciężkie potrawy, słodycze, fast-food, ostre i słone przyprawy, żywność wysoko przetworzona itp. – wszystko to zaburza pracę prawidłową pracę wrażliwego żołądka.

Oczywiście bóle żołądka i towarzyszące temu inne dolegliwości (zgaga, nudności, biegunka) w większości przypadków wcale nie zachęcają do tego by zmienić dotychczasowe nawyki żywieniowe, wolimy dalej cierpieć byle najeść się do syta nie bacząc na późniejsze konsekwencje. Jeżeli jeszcze nie masz wrzodów żołądka to możesz być pewna, że prędzej czy później, przy takiej diecie zaczną Ci one doskwierać.

Co jeść? W jaki sposób przygotowywać posiłki?

Wrażliwy żołądek wymaga specjalnego traktowania, dlatego też przygotowywane posiłki powinny być lekko strawne. Warzywa podobnie jak mięso lepiej jest gotować na parze lub piec bez dodatku tłuszczu. Z diety usunąć należy ostre przyprawy, sól i gluten, który w dużych ilościach znajduje się głównie w „białym” pszennym pieczywie – najlepiej będzie jeśli zastąpisz je produktami pełnoziarnistymi. W jadłospisie nie może zabraknąć chudego mięsa i ryb, zsiadłego mleka, białych serów, pełnoziarnistych makaronów, kaszy jaglanej i gryczanej, gotowanych jaj oraz oliwy z oliwek.

Ból żołądka - co jeść?

Jak jeść – czyli sposób i częstotliwość spożywania pokarmów

Kiedy już wiesz jakie produkty możesz spożywać w przypadku nawracających bóli żołądka to teraz skupimy się na tym jak często i w jaki sposób należy jeść. Zgodnie z podstawowymi zasadami prawidłowego odżywiania się, zdrowy człowiek powinien spożywać co najmniej pięć pełnowartościowych posiłków dziennie, w niewielkich porcjach i najlepiej o stałych porach, tak by organizm mógł się do tego przyzwyczaić, efektem tego będzie usprawnienie wszystkich procesów metabolicznych zachodzących w Twoim ciele. Pamiętaj również o tym, by posiłki były odpowiednio rozłożone pod względem spożywanych kalorii, najobfitszy musi być obiad a najmniej kaloryczna kolacja.

Spożywając np. obiad, nie spiesz się, jedz małymi kęsami i dokładnie przeżuwaj, w ten sposób uchronisz swój żołądek przed intensywnym wysiłkiem! Stałe pokarmy popijaj niegazowaną wodą mineralną, najlepiej 30 min po zjedzeniu posiłku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here